قطعی اینترنت ربطی به پروژه شبکه ملی اطلاعات ندارد.

تقی پور: 

شبکه ملی اطلاعات برای جابجایی اطلاعات در داخل کشور ایجاد می‌شود و سرعت آن چند برابر سرعت اینترنت خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل اینترنت که به صورت مقطعی ایجاد شده بود حل شده، اما در کل، سعی می‌کنیم مسئله افزایش ظرفیت را با شبکه ملی اطلاعات حل کنیم تا پهنای باند بین‌المللی را آزاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایتنا، رضا تقی‌پور روز یکشنبه در حاشیه هفتمین همایش بین‌المللی روابط عمومی در جمع خبرنگاران و با تاکید بر این نکته که «قطعی چند روز اخیر شبکه اینترنت ربطی به پروژه شبکه ملی اطلاعات ندارد» اظهار داشت: کار روی شبکه ملی اطلاعات ادامه دارد و مرحله اول شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال جاری، و در نهایت، در ماه‌های ابتدایی سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات برای جابجایی اطلاعات در داخل کشور ایجاد می‌شود و سرعت آن چند برابر سرعت اینترنت خواهد بود.

تقی پور در پاسخ به این پرسش که: «آیا بناست شبکه اینترانت(اینترنت داخلی) جایگزین شبکه اینترنت جهانی شود یا خیر؟» گفت: شبکه اینترانت بنا نیست جایگزین شبکه اینترنت شود.
وی در خصوص نظر مخالف مرکز پژوهش‌های مجلس با طرح جایگزینی اینترانت داخلی با شبکه جهانی اینترنت افزود: ما هم با این امر مخالفیم.

به گزارش ایتنا وزیر ارتباطات ادامه داد: شبکه اینترنت به عنوان یک سرویس، کماکان در سرویس‌های ارتباطی ما وجود خواهد داشت. 
وی افزود: ارتباطات داخلی و اصلی کاربران ایرانی به شبکه ملی اطلاعات هدایت خواهد شد، چرا که علی‌القاعده بسیاری از ارتباطات نیازی به استفاده از اینترنت ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای مثال در یک ارتباط بانکی داخلی نیازی به استفاده از اینترنت و جابجایی داده‌ها در خارج از کشور نیست؛ این به این معناست که هزینه‌های ارتباطی کاهش می‌یابد و امنیت اطلاعات نیز افزایش می‌یابد.


+ نوشته شده توسط : سید میثم | مسافران آسمانی [ مسافر] |