مایک مولن

ژنرال مولن : اسرائیل هم فهمیده با ایران نمی توان در افتاد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد که اسرائیل هم دیگر فهمیده است، حمله به ایران ضمن بی تاثیر بودن، وضعیت منطقه را به شدت به هم می ریزد.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، «مایکل مولن» در نشست امنیتی «اسپن» که در موسسه اسپن در واشنگتن برگزار شد، اعلام کرد که معتقد است ایران حتی با وجود افزایش تحریم ها علیه این کشور نیز تلاش برای دستیابی به اهداف هسته ای خود را همچنان ادامه خواهد داد و حتی این تحریم ها نیز نخواهد توانست ایران را از پیگیری برنامه هسته ای باز دارد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این نشست در حالی که سعی داشت برنامه هسته ای کاملا صلح آمیز ایران را تسلیحاتی جلوه دهد، مدعی شد: دستیابی به تسلیحات هسته ای برای ایران بسیار خطرناک است و هیچ دلیلی وجود ندارد که به تضمین های ایران در خصوص اینکه در حال پیگیری برنامه هسته ای صلح آمیز است، اعتماد کنیم.

این در شرایطی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های خود مکررا بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین المللی تاکید کرده است.

مولن ادامه داد: به هر حال اقدام نظامی علیه ایران کاملا تخریب کننده خواهد بود و من معتقدم که اسرائیل به عنوان متحد آمریکا متوجه این موضوع است.

اسرائیل هم دیگر دریافته است، حمله به ایران وضعیت منطقه را به شدت بر هم می ریزد و نمی توان با این روش با ایران برخورد کرد

بنا بر این گزارش، مولن این اظهارات را در پاسخ به سوالی که در رابطه با ارزیابی وی از ادعاهای «لئون پانتا» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) درباره برنامه هسته ای ایران پرسیده شده بود، مطرح کرد.

وی همچنین به تازگی از سفر اخیر خود به چند کشور از جمله افغانستان، پاکستان و سرزمین های اشغالی بازگشته است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در تل آویو با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست خود دیدار و در رابطه با برنامه هسته ای ایران با وی بحث و گفت وگو کرد. وی در رابطه با این سوال که آیا رژیم صهیونیستی به آمریکا فرصت خواهد داد تا شاهد نتیجه سیاست های کنونی آمریکا در قبال ایران باشد یا خیر، گفت: معتقدم که آمریکا و اسرائیل در سیاست های کنونی خود در قبال ایران همسو هستند.

به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی مولن اعلام کرد که برای مقابله با برنامه هسته ای ایران، ایده و راهکار حمله نظامی به [تاسیسات هسته ای] این کشور موثر و عملی نیست.

وی تصریح کرد که اسرائیل هم دیگر دریافته است، حمله به ایران وضعیت منطقه را به شدت بر هم می ریزد و نمی توان با این روش با ایران برخورد کرد.

این در حالی است که لئون پاشا رئیس پلیس سازمان سیا هم روز دوشنبه تاکید کرده بود هیچ نوعی از تحریم قادر به متوقف کردن اراده ایران نخواهد بود.

برگرفته از سایت تبیان


+ نوشته شده توسط : سید میثم | مسافران آسمانی [ مسافر] |