به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت دانشمند نخبهی جوان، شهیدمصطفی احمدی روشن، اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد. ما همگی شریک غم پدر و مادر و همسر و فرزند این جوان مظلوم و برجسته و سرافرازیم.
این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند کرد به جنایت کثیف و پلید خود اعتراف کنند و مسئولیت آن را بپذیرند مانند دیگر جنایات شبکهی تروریزم بینالملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویسهای سیا و موساد عمل شده و نشانهی به بنبست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیسم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشروندهی ایران اسلامی است. آنها در این رفتار شنیع و قساوتآمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانهی خود دست نخواهند یافت. رشد شتابندهی علمی و فتح قلههای دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خللناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و ارادهی راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشکآور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید، و البته از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنهی آن هم هرگز چشمپوشی نخواهیم کرد.
اینجانب شهادت این عزیز را به والدین و همسر و فرزندش و به جامعهی علمی و دانشگاهی کشور و به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی فراگیر، تبریک و تسلیت میگویم و برای آنان صبر و سکینهی الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی را از خداوند متعال مسألت میکنم و یاد شهیدان علیمحمدی و شهریاری و رضائینژاد را گرامی میدارم.
سیدعلی خامنهای
22/دیماه/1390
امشب شب اربعین مصباح هداست/ دل یاد حسین بن علی شیر خداست
پروانه به گرد شمع حق پر زد و سوخت/ امشب شب یاد عشقیاء و شهداست
اینک قریب چهل روز از غروب غم فزای شهادت شقایقها میگذرد؛ و اینک از صدای نحص شلاق خزان بر پیکر آلالهها، اربعینی میگذرد و اسارت، سیلی، غربت، فریاد و بیدارگری سهم حاملان پیغام قاصدک های عترت و عظمت شد.
از آن روز تا امروز چهل روز در سوگ ابرمردی نشستیم که حیات اسلام مدیون رگهای پاره پاره اوست. قصه سر و نیزه، قصه لبهای خونین و قرآن، قصه سیلی و صورت گلگون کودک غمگین و تمام حقیقت هایی که هر سال از پرده چشمان ما می گذرد را شنیده ایم.
اربعینی با دختر کوچک حسین (ع) مهر را در آغوش گرفتیم، ناله زدیم، درد دلها گفتیم و شکوهها روانه کردیم. اربعینی از عمق جان، فریاد یا حسین کشیدیم، بر سینه زدیم و خنده را حرام کردیم.
کربلا؛ این خارستان خشک و بیآب، دریای انسانیت و کمال است، اقیانوس بی کرانهای است که در آن گوهر همه عظمتها و خوبیها به رنگ مظلومیت، یافتنی است؛ اما غواص قهار میطلبد. و هر کدام به فراخور حالمان از کربلا، محرم، عاشورا و اربعین، برداشتی داریم و بر اساس آن قضاوتی ....
در زیارت اربعین پیرامون فلسفه آن آمده است: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک عن الجهاله و حیرهالظلاله: حسین علیه السلام خون قلبش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد.
و شیعه همیشه و در تمامى روزهاى سوگوارى حضرت سیدالشهداء علیه السلام و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در زیارت و اقامه ماتم و عزادارى کوتاهى نکرده و از اینجاست که امام حسن عسکرى علیهالسلام زیارت اربعین را از علایم ایمان شمرده است.
آرى، تنها زیارت اربعین سیدالشهداء علیه السلام است که مؤمن خالص را از دیگران تمیز مىدهد، و دوستان اهل بیت علیهم السلام را از غیر آنان جدا مى کند. و مؤمن واقعى کسى است که نگذارد آثار نهضت حسین علیه السلام فراموش شود و در قدردانى و شرکت در هدف آن حضرت کوتاهى نورزد.
پیروان و دوستان امام حسین علیه السلام امیدوارند تا از این طریق مشمول این حدیث نبوى شوند که جابر بن عبدالله انصارى - از صحابه رسول خداصلى الله علیه و آله و سلم و نخستین زائر قبر حضرت اباعبدالله در اولین اربعین سیدالشهداء روایت کرده است: «کسى که قومى را دوست دارد با آنها محشور مى شود و کسى که عمل قومى را دوست دارد با ایشان شریک مىباشد».
دلهایمان بیتاب سالار شهیدان، و چشمانمان بر مظلومانه ترین شهادت تاریخ همواره درخشان و بارانی باد.
قطعی اینترنت ربطی به پروژه شبکه ملی اطلاعات ندارد.
تقی پور:
شبکه ملی اطلاعات برای جابجایی اطلاعات در داخل کشور ایجاد میشود و سرعت آن چند برابر سرعت اینترنت خواهد بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل اینترنت که به صورت مقطعی ایجاد شده بود حل شده، اما در کل، سعی میکنیم مسئله افزایش ظرفیت را با شبکه ملی اطلاعات حل کنیم تا پهنای باند بینالمللی را آزاد کنیم.
به گزارش خبرنگار ایتنا، رضا تقیپور روز یکشنبه در حاشیه هفتمین همایش بینالمللی روابط عمومی در جمع خبرنگاران و با تاکید بر این نکته که «قطعی چند روز اخیر شبکه اینترنت ربطی به پروژه شبکه ملی اطلاعات ندارد» اظهار داشت: کار روی شبکه ملی اطلاعات ادامه دارد و مرحله اول شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال جاری، و در نهایت، در ماههای ابتدایی سال 91 به بهرهبرداری میرسد. ادامه مطلب...
مقام معظم رهبری:
انتخابات مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود است.شما وقتی رئیس جمهور یا نماینده را انتخاب می کنید یعنی تمام سررشته های اجرایی کشور وشهر را در دست کسی می گذارید که منتخب شما و بر خاسته از رای واز اراده شماست وقتی نمایندگان مجلس را انتخاب می کنید یعنی قانونگذاری و همچنین نظارت برکار اجرایی را به دست کسانی می سپرید که شما را شناخته و انتخاب کرده اید بنابراین شما هستید که انتخاب می کنید این کار به معنای قدرت مردم در اداره کشور و شهردر دست داشتن سرنوشت کشور و شهر به وسیله ملت است این چیز کم و کوچکی نیست این برای ماهمه چیز است .
انتخابات یکی از عرصه هایی است که دشمنان تلاش می کنند علاوه بر کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در پای صندوق های رای، میثاق و وفاداری مردم به نظام را خدشه دار کنند.دشمنان باید بدانند عموم مردم ایران اسلامی نسبت به این نظام و بنیانگذار آن و شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی خود را مسئول و وفادار می دانند با حضور خود نقشه های دشمنان را خنثی خواهند کرد. نظام جمهوری اسلامی ایران ،نظام مردم سالاری دینی بوده و دین و دموکراسی توام بر این نظام تاثیر گذار هستند و مردم می توانند با حضور حداکثری در صحنه انتخابات حماسه ای دیگر در تاریخ اسلام به یادگار داشته باشندو سبب تحکیم پایه های نظام اسلامی شوند.
افزایش آگاهی و بصیرت سیاسی مردم از جمله راه های بارز مبارزه با دشمنان بوده و انتخابات در کشور ما در طول سال های پس از انقلاب اسلامی به صحنه های مهمی از میثاق و تجلی دین داری و عشق به نظام اسلامی و ولایت فقیه از سوی مردم تبدیل شده است.در انتخابات مختلفی که در کشورمان برگزار شده این مهم به اثبات رسانیده شده که سالم ترین ،امن ترین انتخابات با حداکثر مشارکت مردم و به طور آزادانه انجام شده است.
انتخابات مجلس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، چرا که تصمیماتی که در آنجا گرفته می شود و قانون هایی که تصویب می گردد به سرنوشت کشور عزیزمان ایران بستگی دارد. پس بایستی با چشمانی باز و با بصیرت تمام کاندیدای مجلسمان را شناسایی و در انتخابات شرکت نماییم .
امام خمینی (ره) فرمودند: میزان رای ملت است . یعنی این ملت غیور ایران است که همیشه حماسه می آفرینند و شرکت در انتخابات خاری می شود برای چشم دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران و مثل همیشه نا امید می گردند.
یکی از اساسی ترین ابعاد حادثه عاشورا، درس ها و عبرت های این نهضت است .
درس های عاشورا همواره بحثی زنده، حیات بخش و حرکت آفرین است . هر چند این رویداد در مکان و زمان محدودی به وقوع پیوست اما درس های آن ویژه زمان و مکان خاصی نیست . عدالت خواهی و ستم ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزشهای اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس های مهم در عرصه رفتارسیاسی رویداد عاشورا است . در باره رویداد عاشورا بسیار گفته و نوشته اند . باز هم جای گفتن و نوشتن باقی است، چرا که این رویداد از چنان ابعاد بزرگ و گسترده ای برخوردار است که هر چه بیش تر به تحلیل و بررسی آن پرداخته شود زوایای نوتر و تازه تری از آن آشکار خواهد شد .
قیام عاشورا از سال 61 هجری تا امروز همچون چشمه ای جوشان و خروشان از آب زلال و گوارای خود تشنگان معرفت و حقیقت را سیراب کرده، و الهام بخش بسیاری از نهضت های حق علیه باطل بوده است . انقلاب اسلامی، به رهبری امام خمینی (ره) از عاشورا الهام گرفت . ماندگاری و پایایی آن نیز در گرو بهره گیری از درس ها و عبرت های آن است . درس های عاشورا در گستره زمان و زمین همچنان ادامه دارد، چرا که در ادبیات عاشورا آمده است:
«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و کل شهر محرم .»
یعنی درگیری حق جویان و عدالت خواهان با باطل و ستمگران همیشگی است . رویداد عاشورا در تاریخ همواره قابل تکرار است . از این روی، عاشورا رسالت بزرگی را بر دوش همه دینداران به ویژه آگاهان جامعه نهاده است . همگان پس از شناخت ابعاد آن موظف اند خود و جامعه خود را با آن مقایسه و از آن درس و عبرت بیاموزند، چرا که زنده بودن تاریخ به ترسیم و تصویب آن و سنجش خودمان با آن است.
انا الله و انا الیه راجعون
من همه جا فریاد زده ام که خط خامنه ای(مد ظله العالی) خط محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) است. "جانباز گرانقدر حاج ذبیح الله بخشی"
خانواده محترم جانباز گرانقدر حاج ذبیح الله بخشی
جانباز و رزمنده ی فداکار دفاع مقدس و پدر شهیدان "محمد رضا و عباس بخشی" که در صحنه های نبرد حق علیه باطل نقشی به یاد ماندنی بر جای گذاشت و از عاشقان راه ولایت و فدایی امام و رهبر بود به آرزوی دیرینه ی خود -لقای معشوق- رسید.
"حاج ذبیح الله بخشی" عمر خود را در جانفشانی و ایثار در راه خدا سپری نمود و با سادگی و اخلاص خویش، در دل ایثارگران، بسیجیان و ملت غیور ایران عزت یافت.
در گذشت این ایثارگر عزیز را تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال علو درجات برای آن جانباز معظم و صبر جمیل برای خانواده شهید پرور ایشان مسئلت می نمایم.
روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران، معتقدند که انقلاب اسلامی ایران یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشبرد روند بیداری و آگاهی مسلمانان و افزایش فعالیت های مؤثر اسلامی در جوامع مسلمانان بوده است . از این رو، انقلاب اسلامی تلاشی برای زنده کردن خدا در محور حیات انسان و نیز، روشی برای زندگی فراتر از همه اختلافات ملی، قومی و مذهبی بود . به بیان دیگر، انقلاب اسلامی از انقلاب هایی است که حرکت و آثارش در چهارچوب مرزهای یک کشور خلاصه نمی شود، بلکه دیدگاه فراملی دارد. از این رو، بر روی ملت ها حساس است و تمایل به فراگیر شدن دارد .
پی آمدهای مهم انقلاب اسلامی
یکی از پی آمدهای مهم انقلاب اسلامی تأثیر آن برکشورهای منطقه و آشنایی مسلمانان و مستضعفان جهان با این انقلاب، تحت راهبرد «سیاست صدور انقلاب اسلامی» بود. این موضوع قاعدتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و همانند سایر بخش ها فراز و نشیب خاص خود را طی کرده است. از آن جا که انقلاب اسلامی با رهنمودهای پیامبر گونه حضرت امام خمینی(ره)، عزت و شکوه خود را در تحقیر قدرت های فاسد جهانی و منطقه ای و آگاهی و بیداری همه مستضعفین، بویژه مسلمین در گستره جهان اسلام، دنبال می کرد، سیاست صدور انقلاب موضوعیت ویژه ای یافت.
این فرایند گاه با کامیابی ها و گاه با ناکامی هایی روبرو بوده است؛ اما آنچه در عصر کنونی به رغم فشارهای جهانی و منطقه ای بر جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای اسلام و بر مسلمانان طرفدار انقلاب در کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم، رشد اسلام گرایی در جوامع اسلامی و مخالفت های آشکار و جدی با سیاست های سلطه جویانه قدرت های بزرگ جهانی است.
ابزار های در دست انقلاب اسلامی برای تاثیر گذاری:
بر اساس یک دیدگاه، ابزار مناسب برای صدور انقلاب برنامه های تبلیغاتی است و تنها از این شیوه برای معرفی نمونه ایران به سایر مسلمانان استفاده کرد. طرفداران این شیوه تلاش میکردند با گسترش روابط با کشورهای مختلف حتی کشورهای سلطه گر جهانی و کشورهای استبدادی وابسته به آنها، از هرگونه دخالت در امور داخلی آنها بپرهیزند. در مقابل این گروه، دیدگاه دیگری بود که برای رهایی مردم محروم از چنگال حکومت های استبدادی خود و تحریک شورش بر ضد آنها، ارسال هر گونه کمک مادی حتی تسلیحاتی به هر طریق ممکن را یک ضرورت می دانست.
البته درمیان این دو دیدگاه نیز، دیدگاههایی مطرح بوده و هست ولی از زمان تاسیس جمهوری اسلامی به این سو، همواره این دو دیدگاه به عنوان رقیب یکدیگر مطرح بوده و همین موجب شده تا سیاست خارجی جمهوری اسلامی را دستخوش تضاد و چالشهای جدی در صحنه بین المللی کند. این اختلافات تا جایی بالا گرفته است که حتی با وجودی که در قانون اساسی و اظهارات رهبران نخستین جمهوری اسلامی تصریحات و تلویحات متعددی به هر دو راه وجود دارد، اما در مراحل بعدی که جمهوری اسلامی سیاست چند جانبه گرایی و اعتماد سازی در صحنه بین المللی را سر لوحه برنامه های خود قرار داد، وجود ایده ای (چه رسد به راهبردی) به نام صدور انقلاب یا اصلاً و اساساً انکار گردیده یا پایان یافته و غیر قابل تعقیب اعلام شده که در هر حالت نشان? دو گانگی میان نظریه و عمل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی می باشد.
حجاب واژه ای است عربی که در بستر اصلی خود کمتر به معنای پوشش زنان به کار رفته است. نتیجه تحقیق استاد مطهری در کتاب «مسئله حجاب» پیرامون معنایِ این واژه این است که کلمه حجاب در دو معنا استعمال می شود؛ هم به معنی پوشیدن و هم به معنی پرده و البته اکثراً در همین معنای دوم به کار می رود. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش میدهد که پرده، وسیله پوشش است. شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت هر پوششی حجاب نیست، آن پوششی حجاب نامیده میشود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.
عفاف نیز واژه ای عربی است که از فرهنگ اسلامی وارد زبان فارسی شده است. عفاف را به خود نگهداری و باز داشتن نفس از محرمات و خواهش های شهوانی، ترجمه کرده اند. ابن منظور در لسان العرب می گوید: «عفّت، خود نگهداری از غیر حلال، کار های حرام و طمع های پست است، عفت پیشگی یعنی خود نگهداری.» راغب در مفردات می گوید: «عفّت حالت نفسانی است که مانع تسلّط شهوت بر انسان می گردد و انسان عفیف کسی است که با تمرین و تلاش مستمر و پیروزی بر شهوت، به این حالت دست یافته باشد.» در قاموس قرآن آمده است: «عفّت به معنای مناعت است و در شرح آن گفته اند: حالت نفسانی است که از غلبة شهوت باز دارد. پس باید عفیف به معنای خود نگهدار و با مناعت باشد.»
جنبش عظیم مردمی که در غرب با نام والاستریت و در مرکز آمریکا به عنوان نماد قدرت غرب شکل گرفته و تبدیل به یک حرکت عظیم مردمی علیه نظام بیدادگر سرمایهداری شده، خبر از آغاز افول قدرت سرمایهداری غرب و فروپاشی نظام فاسد و غارتگر در جهان می دهد.روزی که امام خمینی (ره) در نامه تاریخی خود به گورباچف رئیس حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، فروپاشی نظام کمونیست را پیشبینی و وی را به دامان اسلام دعوت کرد، فرمودند: شما اگر بخواهید در این مقطع تنها گرههای کور اقتصادی سوسیالیسم و کمونیسم را با پناه بردن به قانون سرمایهداری غرب حل کنید، نه تنها دردی از جامعه خویش را دوا نکردهاید بلکه دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند چراکه امروز اگر مارکسیسم در روشهای اقتصادی و اجتماعی به بنبست رسیده، دنیای غرب هم در این مسائل البته به شکل دیگر و نیز در مسائل دیگر گرفتار حادثه است.
همزمانی این تحولات با بیداری اسلامی نشان میدهد که جامعه جهانی در بیزاری کامل از ظلمها و بیدادها و جنگها به دنبال تغییر اساسی در نظام ظالمانه سرمایهداری است. هدف از این جنبش مقابله با نظام بانکداری و سرمایه داری و پایان دادن به فساد مالی و بی عدالتی است. در حقیقت؛ جنبش وال استریت به دنبال فروپاشی نظام اقتصادی مبتنی بر سرمایه داری است که بزرگترین رکود اقتصادی را تا بحال ایجاد کرده است. جنبش وال استریت یک نوع اعتراض و عصیان به نظام لیبرال دموکراسی ( نظام سرمایه داری ) است و از نظر اقتصادی عده ای محدود 1درصد ثروت را در چنبره قدرت خود گرفته اند و مانع مشارکت 99درصد مردم شده اند. جنبش وال استریتی که 99درصد فدای 1درصد شده است دیگر شعله اش خاموش نشدنی و غیر قابل مهار است و این جنبش بپا خواسته از سوی مردم آمریکا و غرب آبستن حوادث بزرگی است و آن آغاز فروپاشی نظام سرمایه داری در آمریکا و غرب است و انشا الله در آخر شاهد تجزیه آمریکا خواهیم بود.
جنبش وال استریت، اعتراضی در حال گسترش
بحران فعلی یک بحران اجتماعی عظیم در امریکا بوده و به شدت تحت تاثیر بحران مالی سال 2008 میلادی است. این بحران از 17 سپتامیر(اواخر شهریور)در نیویورک شروع شده که حدود یک ماه از آن می گذرد و هم اکنون 90 شهر را در امریکا و تعداد زیادی از شهرهای دنیا را درگیر کرده است
از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه های اقتصادی با حرکت جهاد گونه کار کنند،مجاهدت کنند.حرکت طبیعی کافی نیست؛باید در میدان،حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.
مقام معظم رهبری
نامگذاری سال 1390 به «سال جهاد اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماد نیاز و جهت گیری کلان کشور در مقطع کنونی از نگاه ایشان است.
اگر قرار است دهه آینده برای ما «دهه پیشرفت وعدالت» باشد، به عنوان مقدمه واجب چاره ای جز بازنگری در اقتصاد کشور و بازسازی آن بر اساس معنویت و آموزه های دینی نیست؛ چرا که کشور عقب مانده یا مرفه، اما رنجور از فقر و فساد و تبعیض، هیچگاه نمی تواند الگوی مقبولی برای جهان امروز ارائه نماید.
برای همین است که چنین دهه ای را با «حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف»، «همت و کار مضاعف» و اینک «جهاداقتصادی» شروع کرده ایم. اما بکارگیری واژه مقدس «جهاد» برای فعالیتها و اهداف «اقتصادی» آموزه هایی در بر داردکه اکنون از میان آنها فقط پنج نکته زیر مورد توجه استک
1- «جهاداقتصادی» تعبیر جدیدی نیست و ریشه در قرآن و سنت دارد. آموزه های دینی سرشار از آیات و روایاتی است که نشان می دهد تلاش ایثارگرانه، همراه با انگیزه های الهی، به گونه ای که موجب استقلال اقتصادی و استغنای کشور از بیگانگان گردد، نوعی جهاد در راه خدا محسوب می شود.